تشخیص فرش اصل از غیر اصل

تفاوت فرش اصل و غیر اصل

با توجه به زیاد شدن کارخانه های فرش ماشینی و فروشگاه های فرش ماشینی نحوه ی شناخت فرش اصل از غیر اصل دشوار شده است و هرکسی قادر به شناخت آن نخواهد بود در نتیجه افراد سود جو فرش های تقلبی را به جای فرش های اصل قرار می دهند و مشتریان این فرش ها را خریداری می کنند. فرش جمیل در این مقاله تصمیم گرفته تا مشتریان خود را با فرش ماشینی اصل اشنا کند تا مشتریان عزیز راحت تر و با اطمینان کامل اقدام به خرید خود کنند.

ویژگی های فرش ماشینی اصل:

مشخصه ای که در فرش ماشینی نشان می دهد فرش خریداری شده یک فرش با کیفیت، با دوام، زیبا و اصیل است الیاف به کار رفته در فرش می باشد. فرش ماشینی در این زمینه به بخش های مختلفی تقسیم می شود از جمله فرش ماشینی پشمی، فرش ماشینی اولفین، فرش ماشینی نایلونی، فرش ماشینی پلی استر و... هر یک از این الیاف به گونه ای مشکالاتی دارند که بهترین آنها فرش ماشینی اکریلیک می باشد. این فرش مقاومت بسیار بالایی در برابر نور، گرما، گرد و غبار و... دارد.

نکته اول

فرش ماشینی اکریلیک نسبت به الیاف دیگر مثل پلی استر نرم و لطیف تر می باشد.

نکته دوم

هنگامی که فرش های ماشینی اکریلیک را لمس و بر روی آن دست می کشیم به راحتی سر می خورد و هیچ حالت چسبندگی ندارد.

نکته سوم

سر نخ های الیاف اکریلیک دانه اناری یا به عبارتی سوزن ته گردی می باشند که اگر بر روی آن دست بکشیم تک تک رد می شوند و داخل هم پیچیده نمی شوند.

نکته چهارم

نخ اکریلیک مقاومت بسیار بالایی در برابر پاخور پذیری دارد و خیلی راحت به حالت اول خود بر می گردد.

نکته پنجم

می توانیم روی این الیاف (اکریلیک)، یک اتو یا قابلمه ی داغ را به مدت 5 دقیقه روی آن بگذاریم به طوری که هیچ آسیبی نبیند و این نشان دهنده ی مقاومت بالای این الیاف را در برابر گرما است و می توانید این ویژگی را تست کنید.

نکته ششم

رنگ های نخ اکریلیک بسیار زنده و روشن می باشد و اصلا بوی مواد پلاستیکی و نفتی را نمی دهد.

نکته هفتم

فرش هایی که از جنس اکریلیک هستند بدون پرز دهی می باشند و فقط در اوایل خرید به مقدار کمی پرزدهی دارند.

 

اگر چنین ویژگی هایی را در خرید خود مشاهده کردید از اصل بودن فرش خود اطمینان خاطر داشته باشید. ناگفته نماند فرش های ماشینی که از جنس پلی استر می باشد نسبت به فرش های ماشینی اکرلیک قیمت پایین تری دارد و افراد سودجو آن ها را به بهانه فرش ماشینی به قیمت درب کارخانه، فرش ماشینی به قیمت ارزان، فرش تخفیف دار، فرش ماشینی ارزان، خرید مستقیم فرش از کارخانه و موارد دیگر به مشتری می فروشند.