فرش دستبافت گونه چیست؟

فرش ماشینی دستبافت گونه چه نوع فرشی است؟

برای آشنایی با فرش دستبافت گونه و این که بدانید فرش دستبافت گونه چه فرقی با دیگر فرش ها دارد در این مقاله همراه ما باشید، هر فرش ماشینی دارای دو مشخصه شانه ( تعداد ریشه در هر متر مربع از عرض فرش ) و تراکم ( تعداد ریشه در هر متر مربع از طول فرش ) می باشد. هرچه تراکم فرش ماشینی بیشتر باشد فرش تو پر تر و سنگین تر و باعث فشردگی فرش می شود و هرچه شانه فرش بیشتر شود فرش ماشینی ریز نقش تر می شود. به فرش 700 شانه به بالا مانند فرش 1200 شانه و فرش 1500 شانه، فرش ماشینی دستبافت گونه ( فرش دستباف گونه ) گفته می شود. در این مقاله توضیحات کامل درباره منظور از فرش دستبافت گونه به صورت کامل داده شده است که می توانید در ادامه مطالعه کنید.

 

اهمیت فرش ماشینی دستبافت گونه

تا اینجا با تعریف فرش دستبافت گونه و ویژگی آن  یعنی همان ریز نقشی فرش آشنا شدید. در ادامه مطلب با مزیت و فواید فرش ماشینی دستبافت گونه آشنا خواهید شد . به طور کلی فرش به دو نوع یعنی فرش ماشینی و فرش دستبافت تقسیم می شود. فرش های دستبافت قیمت بسیار بالایی دارند و هرکسی توانایی خرید آنها را ندارد. در بافت فرش های دستبافت بافندۀ فرش، نخ خود را دور نخ تار ( چله ) یک گره مخصوص می زند به طوری که در فرش های دستبافت گره های زده شده توسط بافنده، محکم شده و به هیچ وجه نخ خاب آن از فرش جدا نمی شود و بیرون نمی آید. در فرش های ماشینی به وسیله دستگاه به دور نخ تار یک گره سطحی و یو مانند زده شده و به وسیله چسب به کار رفته در فرش ، مستحکم می شود به همین دلیل فرش ماشینی به مرور زمان در اثر شستشو این چسب ها را از دست می دهد و امکان باز شدن گره ها و شل شدن فرش وجود دارد اما این تغییرات به مرور زمان و پس از چند سال و چندین مرتبه شستشو به وجود می آید. این گونه است که فرش ماشینی دستبافت گونه شباهت زیادی به فرش دستبافت دارد زیرا در این فرش ها نخ، خاب رفتگی بیشتری دارد و باعث استحکام فرش می شود به طوری که اگر به پشت آنها نگاه کنیم شباهت بسیار زیادی به گره های فرش دستبافت دارد.

 

قیمت فرش ماشینی دستبافت گونه

فرش های ماشینی دستبافت گونه به دلیل دارا بودن شانه و تراکم بالا قیمت بیشتری نسبت به دیگر فرش ها دارد. امروزه بیشتر خریداران فرش ماشینی به سراغ فرش دستبافت گونه کاشان می روند که به دلیل دوام و مقاومت بالاتر نسبت به دیگر فرش ها چندین سال است فروش بیشتری داشته است و همه ساله تعداد زیادی از آن به فروش می رسد و حتی به کشور های دیگر صادر می شود.