بهترین شانه و تراکم فرش

بهترین شانه و تراکم برای فرش ماشینی کدام است؟

بیشتر افراد در خرید فرش ماشینی با این سوال رو برو می شوند که فرش چند شانه بخرم یا فرش چند شانه خوب است ؟

اگر قصد خرید فرش ماشینی را دارید و می خواهید فرشی با دوام و با کیفیت را با ویژگی های خاصی خریداری کنید با ادامه این مقاله همراه باشید . در این مقاله شما عزیزان را با مفهوم شانه و تراکم در فرش ، نقش شانه و تراکم فرش ، فرق فرش 700 شانه با 1200 شانه و ... آشنا می کنیم و می توانید بهترین شانه برای فرش و بهترین تراکم برای فرش ماشینی را انتخاب و خریداری کنید.

 

شانه و تراکم فرش

هر فرش ماشینی دارای دو مشخصۀ اصلی یا به عبارتی دارای دو نوع تراکم است؛ تراکم عرضی و تراکم طولی. تراکم عرضی یا شانه فرش به تعداد گره یا ریشه در هر متر مربع از عرض فرش و تراکم طولی فرش به تعداد ریشه یا گره در هر متر مربع از طول فرش را می گویند . 

 

نقش شانه و تراکم در فرش ماشینی

هرچه شانه و تراکم در فرش ماشینی بیشتر باشد، فرش ریز نقش تر و محکم تر می شود و همچنین دوام و ماندگاری بیشتری نیز دارد. فرش ماشینی 1500 شانه تراکم 4500 در این دسته از فرش ها قرار دارد زیرا بالاترین شانه در فرش، 1500 است و بالاترین تراکم فرش ماشینی تا به امروز تراکم 4500 می باشد . فرش هایی که شانه و تراکم بالایی دارند نسبت به فرش های 1200 شانه و 700 شانه ، خاب نرم و لطیف تری دارند . در نتیجه با افزودن شانه و تراکم در فرش ، از ارتفاع نخ خاب آن کاسته شده و بر لطافت و زیبایی آن اضافه می شود . البته این جمله به این معنا نیست که فرش های 700 شانه خاب سفت و زبری داشته باشند بلکه فرش های هفتصد شانه نیز به دلیل داشتن خاب بلند ( 10 میلی متر ) بسیار راحت و دارای نرمی خاصی هستند.

 

فرش 700 شانه یا 1200 شانه؟

افرادی که لطافت و زیبایی فرش را در اولویت خود قرار داده اند و می خواهند فرشی بادوام را خریداری کنند پیشنهاد ما به شما عزیزان ، فرش ماشینی 1200 شانه یا 1500 شانه است . زیرا این فرش ها نسبت به دیگر فرش های ماشینی طول عمر بیشتری دارند. افرادی که به دنبال فرشی جذاب با قیمت مناسب هستند تا فضای خانه را زیبا جلوه دهد فرش ماشینی 700 شانه مناسب ترین فرش برای دکوراسیون های امروزی است. به دلیل پایین بودن قیمت این فرش ها نسبت به فرش های 1200 و 1500 شانه ، متقاضیان زیادی دارد و همه ساله تعداد زیادی از فرش های 700 شانه در بازار فرش ماشینی به فروش می رسد.