نکات مهم خرید فرش ماشینی

امروزه بهترین کفپوش خانه هایمان فرش ماشینی است و در هر خانه حداقل یک تخته فرش پهن شده است تا ما بر روی آن احساس آرامش و راحتی داشته باشیم.

در اینجا با چند ویژگی یک فرش خوب اشنا می شویم:


نکته اول

مکان پهن کردن فرش را مشخص کنیم زیرا در جاهایی مانند اتاق خاب که پاخور کمتری دارد باید فرشی را انتخاب کنیم تا نرم و لطیف باشد و سعی کنیم در چنین جایی از فرش هایی با زمینه روشن مانند فرش زمینه کرم و... استفاده نماییم زیرا رنگ های روشن سبب شادابی می شود و در جاهایی مانند سالن پذیرایی از فرش هایی استفاده کنیم که قابلیت پاخور بودن زیاد را داشته باشند و اگر فضای اتاق ما خلوت است از فرش های تیره با تراکم و شانه بالا استفاده کنیم تا فضا را شلوغ جلوه دهد.

 

نکته دوم

از فرش های زمینه روشن در مکان های کوچک استفاده نماییم زیرا رنگ های روشن به طور معمول فضا را بزرگ نشان می دهد و بالعکس اگر فضایی بزرگ و خلوت داریم از فرش های زمینه تیره استفاده کنیم تا فضایی گرم و صمیمانه ایجاد شود.

نکته سوم

به چگونگی زندگی خود دقت داشته باشیم.اگر در خانه هایمان بچه کوچک وجود دارد یا از حیوان خانگی نگه داری می کنیم باید از فرش هایی استفاده کنیم تا کثیفی را کمتر جلوه دهد.برای جلو گیری از دیده شدن کثیفی بهتر است از فرش های ماشینی که دارای رنگ بیشتری در خود هستند استفاده کنیم و اگر مکان فرش در معرض گرد و غبار و... است باید فرشی را که تعداد رنگ زیادی دارند یا زمینه های گردویی و ترمه ای را انتخاب کنیم زیرا فرش های ماشینی زمینه تیره گرد و غبار و دوده را به طور واضح نشان می دهد و فرش هایی با زمینه روشن مانند کرم کثیفی هایی ازجمله جای پا را نشان می دهد.


نکته چهارم

به مواد به کار رفته در فرش دقت زیادی داشته باشیم مثلا: فرش هایی که به فرش های نایلونی معروف هستند و در بافت آنها از نایلون استفاده شده به آسانی گرد و غبار را جابه جا می کنند. فرش هایی که در آنها اولفین به کار رفته در برابر رطوبت مقاومند اما خیلی زود حالت خود را از دست می دهند و کش می آیند. فرش هایی که پشمی هستند ماندگاری بالایی دارند اما گرد غبار در لا به لای آن می ماند و شستشو را سخت می کند. بهترین نخ و الیاف برای فرش ماشینی امروزه الیاف اکریلیک هستند زیرا مقاومت بالایی در برابر گرد و خاک، نور و گرما دارند به طوری که اگر اتویی داغ را به مدت 5 دقیقه بر روی آن بگذاریم هیچ آسیبی نمی بیند. این الیاف نرم و لطیف می باشد و شستشوی آن آسان است.


نکته پنجم

به مشخصات فرش از جمله : تعداد رنگ، شانه فرش، تراکم فرش و... توجه داشته باشیم و قبل از خرید بهتر است در سایت های معتبر جستجو کنیم و یا با افراد مرتبط در این زمینه مشورت داشته باشیم تا آسوده و راحت خرید کنیم.